Webbcopy: klart och koncist

Webbcopy: klart och koncist

Tid är dyrbar. Man har allt mer att göra och allt mindre tid på sig att utföra det. Era kunder befinner sig i samma situation, så därför måste ni fånga deras uppmärksamhet, väcka deras nyfikenhet och hålla dem kvar på er webbplats så att de kan läsa mer om ert företag och vad ni har att erbjuda – för att sedan kontakta er.

Bra webbcopy kan åstadkomma detta och är därför avgörande för ett företags framgångar på webben.

Bra copytext måste vara klar och koncis. Den ska fånga läsarnas uppmärksamhet och få dem att vilja läsa mer om ert företag. Den måste vara attraktiv och locka till sig läsarna. Om ni har något de behöver så ska de vilja köpa det av ER. Vi kallar det 3-10-30-regeln: 3 sekunder för att fånga läsarnas uppmärksamhet, 10 sekunder för att väcka deras intresse och 30 sekunder för att hålla dem kvar på webbplatsen och läsa mer om vad ert företag kan göra för dem.

Stratcore erbjuder även copywriting för tryckta publikationer. Oavsett om det handlar om företagskommunikation – årsredovisningar, broschyrer, osv. – eller marknadsmaterial så har vi rätt skribent för er.

Tydlig kommunikation är avgörande för att nå framgång. Stratcore är bra på det – på många olika språk. Ni väljer målmarknad och berättar vad texten ska handla om: vi hittar den bästa skribenten, med specialkunskaper inom ert kompetensområde.

Vare sig ni behöver en helt ny text eller bara behöver förbättra en befintlig text en aning kan Stratcores översättare och copywriters hjälpa er med:

  • Originaltexter – nytt innehåll till er webbplats
  • Redigering – av både språk och innehåll
  • Uppdatering – på alla språk ni önskar och för alla marknader

Klicka här om du vill att vi kontaktar dig, eller ring 08-540 858 51 för mer information om Stratcores språktjänster.

Vi hjälper dig med att anpassa och skriva dina artiklar för sökmotorerna

Vi kan i dag presentera en ny tjänst för dig som har en hemsida, vi kan optimera och skriva era artiklar så att de syns bättre på google. Det vi gör är att vi skriver dina artiklar för dina läsare och samtidigt anpassar vi dem för sökmotorerna (google) eller bara assistera dig med optimeringen av artiklarna.

Sökmotoroptimering är en teknik som används i webbpublicering för att öka sidornas synlighet och trafik, vilket resulterar i en högre ranking i sökmotorerna och fler läsare.

Naturligtvis skriver de flesta för sin publik och det är så det ska vara. Men det är inget fel med att tillämpa några milda optimeringsprinciper till din artikels innehåll för att få bättre exponering och rankning i sökmotorerna.

Att skriva en artikel för Sökmotoroptimering kräver först och främst goda skrivkunskaper för att göra själva artikeln intressant och trevlig att läsa, för det andra den strategiska placeringen av nyckelfraser eller sökord i texten och för det tredje att inkludera länkar till externa källor som kommer att öka kraften på din sida, för de fjärde länkar in till din sida. Även om du har skrivit en bra artikel, måste du nu gå ut och låta världen veta om det. Komma igång med detta kan vara så enkelt som att dela en länk till din nya artikel på Facebook eller Twitter och uppmuntra dina vänner att dela den.

Så låt oss börja med några grundläggande, lätt att följa tips som ska hjälpa din sak om du vill optimera dina artiklar själv.

Så härskriver man en artikel för sökmotoroptimering.

  • Varje artikel bör vara välskriven, engagerande och informativa . Om möjligt, bör den lägga fram en ny vinkel på ett specifikt ämne, en spännande början så att folk kommer att vilja läsa artikeln, och som innehåller information som på något sätt är viktigt för läsaren. artikeln ska vara underhållande, eller på annat sätt värdefull.
  • En välskriven artikel med bra innehåll kommer att locka mer trafik, vilket innebär läsare som besöker din webbplats. Detta kommer att göra det mer attraktivt för människor att länka till din hemsida.
  • Gör en lista över viktiga fraser och sökord för din artikel. Dessa är viktiga att ha med i metadatan på din sida, som är en del av HTML-koden.
  • Nyckelfraser och sökord är ord eller kombinationer av ord, som folk skulle använda för att söka efter information om ämnet som ni skriver om. Till exempel kan nyckelfraser för en artikel vara ” träning hemma med hantlar” eller ” Träna och gå ner i vikt ” medan sökorden kan vara ”träning” eller ”Träna” Nyckelfraser och sökord registreras av så kallade ”spindlar”, som är skript som sökmotorerna skickar ut till varje sida på Internet. Dessa spindlar ”letar” genom webbsidor och webbplatser och analysera deras innehåll.
    Ett av de sätt de gör detta på är att de registrerar de sökord och nyckelfraser för att avgöra frågan om vad sidan handlar om, hur ofta varje nyckelord eller en fras används, om en sida är grammatiskt korrekt, och vilka typer av inkommande och utgående hyperlänkar som finns. Hyperlänkar är länkar till andra sidor som på något sätt är relevanta för ditt ämne.
  • Se till att det är grammatiskt korrekt och inte innehåller några stavfel.
  • Ge din artikel en titel
  • Bryt upp den i korta stycken med underrubriker.
  • Använd de viktigaste sökord och nyckelfraser så tidigt i artikeln som möjligt, helst i första meningen, och åtminstone i det första stycket .
  • Använd inte sökord eller nyckelfraser för ofta. Blanda dem naturligt i texten så att du får en naturlig rytmen i artikeln. Den rekommenderade sökord densitet är 1-3 %.
  • Inkludera de viktigaste sökord och nyckelfraser i rubriker och underrubriker.
  • Google älskar artiklar som är 300-500 ord långa, minimum 250 till 300.

Kom ihåg att även om det är bäst att använda denna taktik när du publicerar nytt innehåll, så kan du alltid gå tillbaka och göra ändringar på dina gamla inlägg för att förbättra rankingen.

Om du inte vill göra detta jobb själv, ta då kontakt med oss så fixar vi det.

Klicka här om du vill att vi kontaktar dig, eller ring 08-540 858 51 för mer information om Stratcores språktjänster.

Dela den här artikeln:

Stratcore Rapporter

Stratcore-fågeln är ständigt på resa runt jorden, med öronen spetsade för språk och språkets roll i kommunikation och kulturutbyten. Här är några av historierna som vår lilla fågel har rapporterat på sistone.


"Ofta behöver vi få texter översatta snabbt. Stratcore har varit oumbärliga – någon man alltid kan räkna med. Texterna levereras med stor professionalism och alltid med samma trevliga bemötande. Tack Stratcore för ett härligt samarbete!" Globalt flygbolag
Chef för intern onlinekommunikation



"Jag ville bara tacka dig för den enastående tolken du ordnade till oss. Hon imponerade stort med sin professionalism och med sitt lugn, med ett för henne främmande affärsområde och inför en obekant publik. Allt gick mycket bra och vi ser fram emot att använda oss av Stratcore och Tuijas tjänster igen i framtiden."

Kommunikationsdirektör
Ledande globalt företag inom konsumentprodukter