Våra tjänster

Bra översatt webbinnehåll – klart och koncist

Stratcore kan skriva webbinnehåll åt dig från grunden eller översätta dina befintliga texter.

Och om du redan har befintliga texter kanske du vill att vi tittar igenom dem och granskar språket, samtidigt som vi gör en sökmotoroptimering. Detta kan vara en smart strategi innan man översätter texterna till flerspråkigt webbinnehåll.

Översättning av webbinnehåll från Stratcore som får dig att synas

Genom att låta Stratcore översätta ditt företags webbinnehåll får du ditt budskap att nå fram eftersom vi hjälper dig att synas i mängden. Vi är en fullservicebyrå som erbjuder ett komplett utbud av språktjänster, där översättning av sökmotoroptimerat webinnehåll är en integrerad del av vårt erbjudande. När vi översätter innehåll för webben ser vi till att allt ditt digitala innehåll blir relevant, sticker ut från mängden och hittas av besökarna.

Stratcore hjälper dig och dina kunder på webben med bra översatt webbinnehåll

Tid är pengar – allt mer behöver göras samtidigt som man har allt mindre tid. Och era kunder befinner sig i samma situation. Därför måste du fånga deras uppmärksamhet, väcka deras nyfikenhet och hålla dem kvar på webbplatsen så att de kan läsa mer om ditt företag och vad ni har att erbjuda – för att sedan kontakta dig.

Med Stratcores översättning av webinnehåll språktjänster får du:

Stratcore har lingvister som är specialiserade på journalistiskt webbinnehåll

Vad skiljer webbinnehåll från vanlig copywriting?

Det finns många likheter, men webbinnehåll skiljer sig från copywriting eftersom man inte bara skriver för en specifik målgrupp utan även för sökmotorer. En sökmotoroptimerad text innebär att den är skriven på ett sätt som gör att sökmotorerna snabbt förstår vad den handlar om så att de hittar den lättare. Men oroa dig inte – en text optimerad för webben är samtidigt optimerad för din målgrupp. Och bra webbinnehåll är trevlig läsning både för människor och motorer oavsett språk– det är helt enkelt texter som är tydliga och som snabbt signalerar om de är relevanta för dig eller inte. Win-win för alla helt enkelt!

Bra webbinnehåll är en god investering – dåligt webbinnehåll kan bli kostsamt i längden

Bra webbinnehåll är avgörande för ett företags framgångar på webben. Och har du en flerspråkig webbplats så vill du få ekonomisk avkastning på ditt översatta webbinnehåll. En bra webbtext ska som sagt vara klar och tydlig och samtidigt fånga läsarnas uppmärksamhet – de ska vilja läsa mer om ditt företag. När ni kan erbjuda en vara eller tjänst som besökaren behöver ska webbinnehållet vara så lockande och övertygande att besökaren vill köpa den av just er, oavsett på vilket språk läsaren besöker er webbplats.

3-10-30-regeln

Du har 3 sekunder på dig att fånga läsarnas uppmärksamhet, 10 sekunder på dig att väcka deras intresse och 30 sekunder på dig att hålla kvar dem så att de läser mer om vad du har att erbjuda. Och detta gäller förstås alla texter.

Stratcore erbjuder även copywriting för tryckta publikationer. Oavsett om det gäller företagskommunikation som till exempel årsredovisningar och pressmeddelanden eller marknadsföringsmaterial så har vi rätt skribent för dig.

Tydlig kommunikation är avgörande för att nå framgång

Och Stratcore är bra på det – på många olika språk dessutom! Ni väljer målmarknad och berättar vad texten ska handla om och våra duktiga projektledare hittar den bästa skribenten som har de specialistkunskaper som krävs för att skriva inom ert kompetensområde. Vare sig ni behöver helt nytt innehåll eller behöver förbättra en befintlig text kan Stratcores översättare och copywriters hjälpa till med:

Relevant innehåll anpassat för webben

Stratcore hjälper dig att anpassa och skriva webbinnehåll som hittas av sökmotorerna. Vi kan skriva ditt innehåll från grunden så att det är målgruppsanpassat och relevant. Vi kan även hjälpa dig med optimeringen av redan befintligt innehåll och texter.

Bra webbinnehåll rankas högre

Sökmotoroptimering (SEO) är en effektiv teknik som används inom webbpublicering för att förbättra en webbsidas synlighet och generera mer trafik. Detta leder i sin tur till högre placeringar i sökmotorernas resultat och attraherar fler läsare till ditt innehåll. Även om det är viktigt att fokusera på att skapa relevant och engagerande innehåll för din målgrupp, kan anpassning av innehållet för att uppnå bättre exponering och rankning i sökmotorerna vara fördelaktigt. Det är viktigt att betona att välformulerat innehåll inte står i konflikt med att vara optimerat för sökmotorer.

SEO handlar egentligen om klarspråk

Att skriva sökmotoroptimerat kräver först och främst goda skrivkunskaper för att göra själva innehållet intressant och trevligt att läsa. Men sedan finns det en del andra knep att ta till:

Det är viktigt att dela ditt relevanta, intressanta och välskrivna innehåll med resten av världen. Att komma igång med det kan vara så enkelt som att dela en länk till ditt innehåll på Facebook eller Twitter eller att uppmuntra dina branschkollegor och vänner att göra det.

Grundläggande SEO-tips

Vill du testa att optimera ditt webbinnehåll själv? Här får du några grundläggande och enkla tips av oss. Nedan beskrivs saker att tänka på när du ska skriva texter som både sökmotorer och människor gillar att läsa:

Både Google och Stratcore älskar ord

Precis som Stratcore älskar sökmotorer text och ord – och ju mer desto bättre. Men det måste vara relevanta och välskrivna texter som är anpassade efter målgrupp och syfte. Textintensiva webbplatser med så mycket som 2 000 ord per sida, eller mer, rankas högt av Google. Men tänk på att dela upp textmassan i rubriker, underrubriker, punktlistor och varför inte tabeller? Bra webbinnehåll är som sagt klart, koncist och tydligt strukturerat!

Kom ihåg – även om det är bäst att använda den här taktiken redan från början när du publicerar nytt innehåll så kan du alltid gå tillbaka och göra ändringar i efterhand för att förbättra rankingen av ditt innehåll.

Och om du inte har tid eller lust att göra allt detta själv – ta kontakt med oss så fixar vi det!

Klicka här om du vill att vi kontaktar dig, eller ring + 46 (0)8 410 38802 för mer information om Stratcores språktjänster.

Tack för den tid du har hjälpt oss med översättning till engelska. Som du vet har vi varit väldigt nöjda. Jag är gärna referens åt potentiella kunder. 

Översättningar av års och hållbarhetsrapporter

En av sveriges största familjeägda koncerner med en årlig omsättning på cirka 21.4 miljarder kronor

Ville bara ge lite feedback från mina finländska och tyska kollegor som kan vara av intresse … De är mycket nöjda med Stratcores översättningar, texterna är helt korrekta och väl översatta 😊. Mars 2023

Översättning av marknadstexter och tekniska texter samt produktion av webbinnehåll av journalistisk karaktär

Svenskt Livsmedelsforetag

Jag hoppas du mår bra och tack än en gång för ert utomordentliga arbete med översättningarna hittills!

Kan du hjälpa oss med ytterligare en översättning?

April 2023

Juridiska översättningar

Stort Svenskt energibolag

"Vi behöver ofta översatta texter snabbt. Det är då vi helt enkelt inte kunde klara oss utan Stratcore - de är alltid så pålitliga. De returnerar våra översättningar med total professionalism och alltid med samma glada leende. Vi uppskattar verkligen Stratcore och vill tacka dem för ett underbart partnerskap."

Översättningar av Marknad - HR – Journalistik – Företagskommunikation - Hållbarhet

Stora globala flygbolag

"Ville bara tacka dig för en anmärkningsvärd tolk som du organiserade för oss. Hon imponerade på oss med sin professionalism, eftersom hon var så lugn inför helt ny publik och affärsområde. Allt gick bra och vi ser fram emot att använda Stratcore och Tuijas tjänster igen inom en snar framtid."

Översättningar av ekonomiska rapporter och marknadstexter

Europeiskt fastighetsbolag

Stratcore följer riktlinjerna i den europeiska standarden för översättningstjänster SS-EN 15038:2006.