Säljer årsredovisningen ditt företag?
En årsredovisning måste vara korrekt. Men det räcker inte med det.
Sifforna skall vara rätt, begreppen skall vara korrekt översatta i alla språkversioner, årsredovisningen måste bli klar i tid och godkännandeprocessen måste vara glasklar. Detta är självklarheter, och vi på Stratcore är stolta över våra noggranna arbetsmetoder.
Men många intressenter läser årsredovisningen inte bara för siffrorna, utan även för att få ett grepp om företagets väsen. Det är där våra andra specialistkompetenser kommer till sin rätt. Vi intervjuar nyckelpersoner och kondenserar ner det till en gripbar text som fångar företagets själ. Enkel att förstå, men inte trivial. Säljande, men inte översäljande. Korrekt, men inte tråkig. Tillsammans med fotografer och stram men uttrycksfull layout skapar vi ett dokument som lyfter fram det bästa av ditt företag, och ramar in sifferdelen av årsredovisningen.
En del kallar det för Corporate Storytelling. Vi kallar det för att berätta vad företaget gör så att ägare, kunder, leverantörer och kreditgivare förstår vem de gör affärer med.